söndag 2 oktober 2011

Maskingevär ekar, mössen dricker råttgift


Hittade en text i mailen som jag skrev för ungefär 3 år sedan..
Tycker den är värd att publicera..
...
natten har blivit sömnlös, ett evigt sken bevakar skuggan
och följs av ett ljud, som -stegvis kommer vara hundra
ah jag undrar -är mitt liv en paragraf
ett dokument av tankar som alltid kommer stanna kvar
för jag hör ett skrik, även fast det var något år sen
situationen är den samma, även fast jag vågar gråta
och även fast jag minns er än & även om jag inser sen
kommer ljudet av kalaschnikovs eka i mitt innersta
jag förlorade min far & min moder hon kom aldrig hem
jag stod där vid din grav, med boken i min hand igen
försökte läsa minnesorden, men skriften hade slitits ned
ungefär som i ditt brev så var det bläck & inget mer
så jag grävde in mig mer, med hoppet om att jag inte vaknar
i frågan om ett namn -som stod med på minnestavlan
jag viste vem det var, jag kände igen hans grova blick
jag vände mig mot graven & namnet där som stod var mitt
©

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar